Search
Close this search box.

בית ספר בית יהלום

בית הספר לילדים סיעודיים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המלווה במורכבות רפואית
בשטח הקמפוס הוותיק של רשת 'עלה' ברחוב הרב עוזיאל בבני ברק, פועל בית הספר 'בית יהלום', אשר הוקם בשנת 1985, והיה למרכז הראשון של רשת 'עלה'.
בבית הספר 'בית יהלום' לומדים כ-50 תלמידים סיעודיים מגיל 3 ועד 21, עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה, המלווה במורכבות רפואית. בית הספר מהווה עבורם מסגרת תומכת, המאפשרת מיצוי הפוטנציאל הקיים, באמצעות צוות רב מקצועי וטכנולוגיה מתקדמת.
צוות בית הספר בונה יחד עם הצוות הפרא-רפואי תוכנית כיתתית ופרטנית מותאמת, תוך התייחסות לצרכים האישיים של כל תלמיד.
התלמידים משובצים בכיתות לפי גילאים קרובים ורמת תפקוד דומה. בכל כיתה משולבים 6-8 תלמידים, צוות הכיתה כולל מורה וסייעת שיקומית לצד 2 סייעות נוספות.
בנוסף בבית ספר צוות אחיות מקצועי ומיומן הנותן מענה רפואי לאורך כל שעות הלימודים.
בית הספר 'בית יהלום' פועל כחלק מרצף חינוכי, שיקומי, סיעודי ורפואי של התלמידים, ומקיים מערכת יחסים משותפת בין הצוות החינוכי, הצוות הפרא-רפואי וההורים.

צוות המסגרת

woman

פריידי מרמורשטיין

מנהלת
woman

רבקה בר חיים

מפקחת
woman

חגית מעודה

מנהלת פדגוגית
woman

אסתי ויזל

מזכירה

תכנית ללימודים בית ספר וסדר יום

הכנה לחיים

צוות בית הספר בשיתוף הצוות השיקומי מקנה לתלמידים מיומנויות חברתיות ותקשורתיות, לצד כישורי חיים במגוון שיעורים ופעילויות חברה, כגון: שיעורי אפיה ובישול, גינון, פנאי אישי וקבוצתי וביצוע תפקידים במהלך היום.

הצוות מעודד את הילדים למצות את יכולותיהם בכל תחום, ונעשים מאמצים לשמר ולשפר את הביצועים, ולהביא את התלמידים לסיפוק וערך עצמי.

חינוך מתמטי

במהלך השיעורים השונים מתרגלים התלמידים ספירה, מדידה והכרת מושגי זמן.
במסגרת שיעורי מורשת ומסורת ישנה התייחסות למושגי הזמן במעגל השנה - ימות השבוע, ראש חודש ותאריכים בהם חלים חגי ישראל.
בשיעורי אפיה ובישול מקפידים התלמידים על כמויות לפי המתכון.
במסגרת הגינון הטיפולי משקים התלמידים את הצמחים לפי כמות ופרקי זמן נדרשים, ומחכים בסבלנות במשך תקופת הצמיחה.

מורשת ומסורת

כל בוקר בבית הספר נפתח בתפילת שחרית.
בכל סוף שבוע מתקיימת מסיבת קבלת שבת בכל כיתה, והתלמידים שרים יחד שירי שבת.
נערכים שיעורים במעגל השנה סביב מועדי ישראל, בהם התלמידים מקשיבים לסיפורים, שירים ומשחקים הקשורים לחגים, בנוסף לפעילות חווייתית סביב כל חג - לקראת ראש השנה ישמעו התלמידים קול תקיעת השופר ויטבלו תפוח בדבש. בחג הסוכות ינענעו את ארבעת המינים בסוכת בית הספר. בחג החנוכה טקס הדלקת נרות ומסיבת חנוכה חגיגת עם סביבונים וסופגניות. בט"ו בשבט שותלים התלמידים זרעים באדניות. בפורים מתקיימת מסיבת תחפושות. בחג הפסח נערך שולחן ליל הסדר חגיגי ובחג השבועות נערכת תחרות אפיית עוגות גבינה.

חינוך גופני

בשל המוגבלויות המרכבות יש צורך בקידום, שיקום ושימור מוטורי, בהנחייתן של הפיזיותרפיסטיות כל הצוות שותף לעשיה - התלמידים מקבלים טיפולי פיזיותרפיה נשימתית, עומדים בעמידון מותאם, צועדים בעזרת הליכונים שונים ומקבלים טיפולי הידרותרפיה בבריכה הטיפולית.
הצוות הפיזיותרפי בונה תוכנית שינויי תנוחה אישית למניעת פצעי לחץ לתלמידים המרותקים למיטה, לצד עגלת סנוזלן ניידת המאפשרת לכל תלמיד חוויה וגירוי רב חושיים, ומשפיעה לטובה על הדופק הסדיר.
בבית הספר מערכות הושבה וסדי ידיים ורגליים ייחודיים, הנבנים בהתאמה אישית על ידי מרפאות בעיסוק מקצועיות ומיומנות.

מדעים וטכנולוגיה

בבית הספר נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה מסייעת - בכל כיתה מחשב עם מסך מגע, התלמידים מפעילים את תוכנות הלימוד על ידי מתגים, חלקם נעזרים בזרועות תומכות להפעלה על ידי הראש או הסנטר, כל אחד כפי יכולתו.
שימוש נרחב נעשה גם עם אייפדים לצורך למידה, תקשורת ופנאי.
בשיעורי מחשבים נעשה שימוש בטכנולוגיה מסייעת לפי צורך והתאמה, התלמידים יכולים ללחוץ על מתג ולהעביר שקפים במצגת או להפעיל מכשיר חשמלי בשיעורי אפיה ובישול.
פעילות שיקום באמצעות מערכת מציאות מדומה מאפשרת גירוי ויזואלי, תנועה ועבודה על הבנת הוראות.

מולדת ואזרחות

התלמידים מכירים את המשפחה, החברה והסביבה הקרובה, ולומדים על מבנה בית הספר - המנהלת, המזכירה וצוות המורות, לצד הכרת מוסדות ושירותים קהילתיים.

חינוך לשוני

בבית הספר מערכות תקשורת תומכת חלופית המותאמות ליכולותיו של כל תלמיד, בעזרתן ניתן להביע רגשות, העדפות אישיות ומסרים.
התלמידים לומדים להיעזר בכרטיסי תקשורת, מחוות גוף וטכנולוגיה מסייעת, כגון - מערכות מיקוד מבט, פלטים קוליים, מתגים וכדומה, על מנת להביע את עצמם.
כמו כן, נערכים שיעורי ספרות, שעת סיפור ותאטרון בובות, בהם לומדים התלמידים מילים ומושגים. בנוסף לספריה ניידת עם מגוון ספרים בנושאים לימודיים וחווייתיים המאפשרים לתלמידים להעשיר את עולם המושגים בשעות הפנאי.

יצירה ואומנות

בבית הספר מתקיימים שיעורי אומנות ומוזיקה, המקנים מיומנויות מוטוריות, תקשורתיות וחברתיות, לצד תחושת חוויה וסיפוק ביכולת הביטוי העצמי.
בשיעורי האומנות נעשה שימוש בחומרים נפסדים – ובכך תורמים התלמידים גם למיחזור, השיעורים מועברים בהתאם לתוכנית הלימודים - נושא שנתי ומעגל השנה, והתוצרים המוגמרים מוצגים בתערוכה בכניסה לבית הספר ומרשימים את ההורים והאורחים.
שיעורי מוזיקה מועברים בכיתה בנוסף לשיעורים פרטניים בחדר המוזיקה המאובזר במגוון כלים עם התאמות נגישות לתלמידים.

גלריית תמונות

יצירת קשר

שאלות ותשובות

Template is not defined.

מאמרים

יחד נשנה חיים!

אנו, במרכזי רשת 'עלה' משקמים ומקדמים את הילדים והאנשים על המוגבלויות, כבר 40 שנה. 24/7 ללא הפסקה.
אנו עושים זאת בזכותכם, בזכות הכוח שאתם מעניקים לנו. בזכות החיבוק החם והאוהב בו אתם עוטפים אותנו. בלעדיכם לא היינו יכולים להעניק להם איכות חיים.
היו שותפים עמנו, ועזרו לנו להמשיך ולשנות חיים!