חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאבק מנהלי המסגרות לאנשים עם מוגבלויות: "התעוררו לפני שיהיה מאוחר!"

במהלך מחאת מנהלי המסגרות לטיפול בילדים ואנשים עם מוגבלויות, שנערכה מול משרד הרווחה בירושלים, קרא יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה', להתעשת ולטפל במצוקת כוח האדם במסגרות המטפלות בילדים ואנשים עם מוגבלויות, רגע לפני קריסה
בעקבות המצוקה הקשה ומשבר כוח האדם בכלל המסגרות והמרכזים לטיפול בילדים ואנשים עם מוגבלויות, התאספו היום (שני, 5.12) מנהלי הארגונים והעמותות הציבוריות והפרטיות המטפלות בילדים ואנשים עם מוגבלויות בישראל, למחאה מול משרד הרווחה בירושלים, ובכך התניעו את מאבקם לשיפור התנאים והשכר של העובדים הסיעודיים והפרא-רפואיים ומציאת פתרון למשבר החמור, רגע לפני קריסה.
לדברי המנהלים, בשל תת-תקצוב של משרד הרווחה עבור המסגרות לאנשים עם מוגבלויות נוצרו תנאים קשים לעבודה בתחום, זאת יחד עם השכר שאינו מספק, גורמים לכך שפחות ופחות אנשים מעוניינים ללמוד ולעבוד במקצועות הסיעודיים והפרא-רפואיים. בשל כך נוצר מחסור חמור בכח אדם והתחום כולו נמצא על סף קריסה מוחלטת.
המנהלים מספרים כי כבר כיום, רובם מתמודדים עם קשיים הולכים וגדלים, לצד חוסר משמעותי בעובדים המטפלים באופן ישיר באנשים עם מוגבלות, ביניהם ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוכלוסיות שיקומיות נוספות.
לדבריהם, מדובר ברגע האמת של הענף כולו ואם אכן תתרחש הקריסה, יפגעו ממנה עשרות אלפי אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.
לאור החשש מקריסה, יזמו מנהלי המסגרות הפרטיות (מ.ד.פ.) יחד עם מנהלי המסגרות הציבוריות מחאה מול משרד הרווחה בירושלים, בה דרשו מחברי הממשלה יצירת תוכנית חירום לעצירת הנטישה של עובדי המסגרות וגיוס כוח אדם, הכולל תגמול ריאלי והעלאת שכר העבודה באופן מיידי.
כמו"כ דורשים המנהלים יצירת אופק תעסוקתי ומקצועי לעובדי מסגרות הדיור ושימור עובדים על ידי הכשרות מקצועיות, מענקי התמדה והכרה בוותק עובדים.
כמו"כ דורשים המנהלים יצירת אופק תעסוקתי ומקצועי לעובדי מסגרות הדיור ושימור עובדים על ידי הכשרות מקצועיות, מענקי התמדה והכרה בוותק עובדים.
במקביל דורשים המנהלים הגדלת תקני כוח האדם במסגרות בטיפול ישיר, לרבות בגורמים רב-מקצועיים ומקצועות הבריאות.
יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל עמותת 'עלה' – הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, ממובילי המאבק: "התאספנו פה היום כדי לזעוק את הזעקה הקשה של הילדים והאנשים עם המוגבלויות, זו לא רק הזעקה שלהם אלא גם של בני משפחותיהם.
אנו, מנהלי הארגונים שמטפלים באוכלוסיות עם מוגבלויות, לוקחים על עצמנו התחייבויות שלא נוכל להמשיך לעמוד בהם – הניסיונות להשגת כח אדם וצוותים פרא-רפואיים הפכו להיות נטל אדיר בתנאים ובשכר שהממשלה מתקצבת. אין אנשים המעוניינים לעסוק במקצוע, ואין אופק למקצוע הזה. לכן באנו היום לזעוק את הזעקה לפני שיקרה אסון חלילה ויצטרכו לחפש אשמים. אנחנו לפני התמוטטות!
"אלפי ילדים ומבוגרים אינם יכולים לחיות ללא עזרתם של הצוותים הפרא-רפואיים והמטפלים. את הזעקה הזו לא אמורים לזעוק רק האנשים עם המוגבלויות, את הזעקה הזו צריכה כל החברה לזעוק. הנושא הזה משפיע על נושאים נוספים – חינוך, בריאות, רווחה ופרנסתם של אלפי הורים לילדים עם מוגבלויות.
"אני פונה לשרים, למשמר היוצא ולמשמר הנכנס – בואו, עמדו לצידנו והוכיחו לנו שאכפת לכם מהנושא החשוב, אחרת, איפה החמלה שלכם? אם המצב יישאר כפי שהוא היום מי יטפל בילדים האלו? מי יאכיל אותם? מי ידאג לכל הצרכים שלהם? אין לנו אפשרות להתמהמה, אני חוזר ומבקש: התעוררו לפני שיהיה מאוחר!", אמר מרמורשטיין.

שתפו את הפוסט:

יחד נשנה חיים!

אנו, במרכזי רשת 'עלה' משקמים ומקדמים את הילדים והאנשים על המוגבלויות, כבר 40 שנה. 24/7 ללא הפסקה.
אנו עושים זאת בזכותכם, בזכות הכוח שאתם מעניקים לנו. בזכות החיבוק החם והאוהב בו אתם עוטפים אותנו. בלעדיכם לא היינו יכולים להעניק להם איכות חיים.
היו שותפים עמנו, ועזרו לנו להמשיך ולשנות חיים!