חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה: בית כנסת נגיש במרכז לילדים עם מוגבלויות

עמותת 'עלה' – הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות חנכה בית כנסת נגיש ראשון מסוגו, הממוקם במבנה קמפוס עלה בצפון בני ברק, ומיועד לילדים ואנשים עם מוגבלויות. בית הכנסת מותאם ומונגש, ומאפשר לכלל הילדים והבוגרים להגיע אליו בצורה נגישה וקלה, על אף המוגבלויות הקשות המאפיינות חלק מהם.

כך למשל, ארון הקודש מונמך ומאפשר גישה נוחה למתניידים על כיסאות גלגלים. כמו כן, לראשונה, נערים ואנשים עם מוגבלות יוכלו לעלות לתורה על בימת הקריאה שהותאמה במיוחד.

לצד זאת ברחבי בית הכנסת מגוון אמצעי הנגשה ובהם, מעליות מונגשות בתוך בית הכנסת, מעקות תמיכה, רמפות, מרווחים למעבר כסאות גלגלים, מערכת הגברה עבור לקויי שמיעה, סייעים לטובת קריאה בתורה, כיור נטילת ידיים מונגש ועוד.

בית הכנסת נקרא 'זכור לאברהם' על שמו ולזכרו של הבחור אברהם פיצ'וטו הי"ד, תרומת הוריו שלמה ובלה פיצ'וטו, דודיו יעקב ורות פיצ'וטו ובניהם אברהם ומשה.

באירוע חנוכת בית הכנסת השתתפו התורמים יעקב ורות פיצ'וטו וכן מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ורעייתו אביגיל, יו"ר קרן פיצ'וטו בישראל.

את פניהם של האורחים קיבלו רו"ח ראובן שיף, נשיא 'עלה', ויהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל הרשת.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עמד בדבריו על הצורך לדאוג לאוכלוסייה עם המוגבלויות בישראל: "אחד הדברים שאני כמבקר המדינה לקחתי על עצמי, הוא לראות איך הביקורת שלנו מהווה קול עבור אלו שקולם לא נשמע, כפי שאפשר לראות בדו"ח שפורסם על הנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלויות. לאחר הסיור בקמפוס אני יכול לומר: טוב מראה עיניים. הטיפול הניתן לילדים עם מוגבלויות ברשת 'עלה' מעורר השראה ומדגיש את חשיבות מתן המענה לאנשים וילדים עם מוגבלויות בחברה הישראלית.

"גם אנחנו בביקורת המדינה עתידים להמשיך לבחון סוגיות הנוגעות לילדים עם מוגבלויות, וילדים מאושפזים ואיך הם מקבלים חינוך בתקופה הזאת ועוד. יש שורה של סוגיות חברתיות שאני כמבקר המדינה עוסק בהם. בביקורת המדינה מאד חשוב לנו להסתכל דווקא על האוכלוסיות האלו לראות מה יש, מה אין, מה צריך עוד לעשות ואיך אפשר לשפר", אמר מבקר המדינה.

יהודה מרמושטיין, מייסד ומנכ"ל הרשת: "רשת 'עלה' שמה לה למטרה לאפשר לכל ילד וילדה עם מגבלה חיים טובים ככל האפשר ואנו משקיעים בכך משאבים עד אין סוף. גם לעולם הרוח והשכינה מקום חשוב בנפשם של הילדים וכל מי שנכנס בשערי 'עלה' ולכן, בסיועה ותרומתה הנדיבה של קרן פיצ'וטו הקמנו את בית הכנסת הנגיש הראשון שיאפשר לכל מי שחפץ בכך לבוא בשעריו".

שתפו את הפוסט:

יחד נשנה חיים!

אנו, במרכזי רשת 'עלה' משקמים ומקדמים את הילדים והאנשים על המוגבלויות, כבר 40 שנה. 24/7 ללא הפסקה.
אנו עושים זאת בזכותכם, בזכות הכוח שאתם מעניקים לנו. בזכות החיבוק החם והאוהב בו אתם עוטפים אותנו. בלעדיכם לא היינו יכולים להעניק להם איכות חיים.
היו שותפים עמנו, ועזרו לנו להמשיך ולשנות חיים!