חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו"ר הכנסת חנך את מכון הכושר השיקומי החדש בקמפוס 'עלה', והצהיר: "מייסד רשת 'עלה' צריך לקבל פרס ישראל"

חרף מסע הבחירות הסוער שאנו מצויים בעיצומו, יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי עזב לשעה ארוכה את עיסוקיו הרבים בימים אלו, והגיע לביקור מיוחד בקמפוס עמותת 'עלה' – הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, הממוקם בצפון בני ברק.

את פני היו"ר וצוותו קיבלו ואירחו מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה' יהודה מרמורשטיין, יחד עם נשיא 'עלה' רו"ח ראובן שיף.

יו"ר הכנסת פגש בילדי בית הספר לחינוך מיוחד של 'עלה', בהם ילדים מונשמים, וקיבל סקירה על הפעילות הענפה של הרשת, המעניקה כבר 40 שנה רצף שירותים בתחום השיקום, הדיור, התעסוקה והחינוך, לילדים ואנשים עם מוגבלויות, בכל רמות התפקוד, בכלל מרכזי 'עלה' ברחבי הארץ.

במהלך הסיור בקמפוס נחשף יו"ר הכנסת להיערכות לקראת החגיגה הדמוקרטית ביום בחירות האלטרנטיבי הייחודי שייערך מחר ברשת 'עלה' בהנגשה מלאה לילדים והמתבגרים עם המוגבלויות, שאינם יכולים לחוות את הבחירות בחיים האמיתיים.

לאחר הסיור בין המסגרות השונות הפועלות בקמפוס, המשיכו היו"ר וצוותו למרכז הספורט השיקומי החדש ויו"ר הכנסת כובד בגזירת הסרט. מדובר במרכז ספורט שיקומי מתקדם, אשר הוקם בעלות של מיליונים, ומצויד במיטב המכשור החדשני, המותאם גם לילדים קטנים.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, שהתרגש מאד במהלך הסיור, אמר בנאומו: "כבוד גדול עבורי להיות פה ולחנוך את מרכז הספורט השיקומי החדש. רשת 'עלה' היא מפעל חיים שראוי להתגאות בו. המייסד יהודה מרמורשטיין ראוי לפרס ישראל או להשאת משואה, כדי שהעשייה שלו תהיה חשופה לכלל אזרחי ישראל. יש עוד מפעלי חסד במדינת ישראל, אבל מקום כמו 'עלה' יש רק אחד", אמר לוי.

ח"כ מיקי לוי התייחס גם לעבודתו כיו"ר הכנסת ולחברי הכנסת ואמר: "במהלך הסיור בקמפוס ראיתי את הילדים שמתמודדים עם המוגבלות ברמה היומיומית, ופתאום כל ההתמודדות היומיומית שלי בעבודה המאתגרת בכנסת, שלפעמים נמשכת עד השעות הקטנות של הלילה, התגמדה לעומת ההתמודדות שלהם.

"היה צריך להביא לכאן את כל מאה ועשרים חברי הכנסת, שיבינו מהי משמעות החיים, וישנו את סדר העדיפויות שלהם. הכנסת הייתה נראית אחרת. טובה יותר.

"אני מאד מתרגש מהמחשבה על כך שיהודה מרמורשטיין פועל כבר 40 שנה מתוך שליחות בעבודת הקודש. מדינת ישראל צריכה להעריך אותו, להוקיר אותו ולהכיר לו תודה על כך. אני נפעם מול העשייה שלו ולא מבין מאיפה יש לו את הכוח. אני מלא הערכה. אני לא הייתי מסוגל לעשות את כל מה שהוא עשה.

"אני חושב שמפעל חיים שכזה הופך את החברה שלנו ליותר מבינה, יותר מכילה, יותר מחבקת. קרה לנו משהו לא טוב בשנים האחרונות כחברה, כולנו מלאי שנאה, וזה עצוב כי אנחנו עם אחד. אני בטוח שאם יותר אנשים יסתובבו כאן אנחנו נחיה יותר בשלום בינינו לבין עצמנו.

"בכנסת האחרונה כבר התחלתי לפעול למען האוכלוסייה עם המוגבלויות, למשל החוק החדש שימשיך את התמיכה הממשלתית גם מעל גיל 21. אני לא יודע מה יקרה ב-1.11, אבל אני כן יודע שאעשה כל מאמץ כדי להמשיך לפעול למען האוכלוסייה עם המוגבלויות.

"אעשה כמיטב יכולתי כדי שתדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות וכדי שתקבל את פרס ישראל ותקבל תעודה שתהיה תלויה כאן על אחד הקירות. אין ראוי לכך ממך, אתה סמל להערכה ולהערצה", אמר יו"ר הכנסת למייסד ומנכ"ל 'עלה' יהודה מרמורשטיין.

שתפו את הפוסט:

יחד נשנה חיים!

אנו, במרכזי רשת 'עלה' משקמים ומקדמים את הילדים והאנשים על המוגבלויות, כבר 40 שנה. 24/7 ללא הפסקה.
אנו עושים זאת בזכותכם, בזכות הכוח שאתם מעניקים לנו. בזכות החיבוק החם והאוהב בו אתם עוטפים אותנו. בלעדיכם לא היינו יכולים להעניק להם איכות חיים.
היו שותפים עמנו, ועזרו לנו להמשיך ולשנות חיים!