חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשבתם פעם איך מתמודדים ילדים עם מוגבלויות בזמן הקורונה?!

עם התגברות הגל החמישי של הקורונה, בעמותת 'עלה' – הרשת הלאומית לטיפול בילדים ואנשים עם מוגבלויות, נאלצו לפתוח שוב את מחלקת הקורונה המיועדת במרכז הדיור של הרשת בבני ברק. יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד רשת 'עלה': "המיוחד במחלקת הקורונה שלנו הוא, שהמטפלים מכירים את המטופלים ומשכך הם גם יודעים להעניק להם את הטיפול הרפואי והרגשי בצורה הטובה ביותר"

נתוני התחלואה הממשיכים לזנק מדי יום יכולים להסביר את ההתמודדות המורכבת שבה נתונים הצוותים הרפואיים והמקצועיים במרכזים לילדים ואנשים עם מוגבלויות. בשבוע האחרון נפתחה מחדש מחלקת הקורונה במרכז הדיור 'בית יהלום' בבני ברק של רשת 'עלה', ובה מאושפזים בימים אלו שלושה ילדים עם מוגבלויות קשות. מצבם קל. ההחלטה לפתוח את המחלקה בתוך המרכז נבעה בעיקר מתוך הרצון לשמור על הילדים שמתמודדים עם בעיות רבות, בעיקר נשימתיות, והקורונה מסוכנת עבורם שבעתיים.

צוות המחלקה מורכב מצוותי הרפואה, הטיפול והסיעוד של רשת 'עלה', שמכירים את הילדים ואת הרקע הרפואי שלהם, ומבינים את צרכיהם ואת מצבם הנפשי והבריאותי הכולל.

צוותי הטיפול ב'עלה' דואגים לשמירת קשר רציף עם ההורים ע"י שיחות 'זום' מתוך המחלקה ובכך מסייעים להורים להתמודד עם הנתק שנכפה עליהם בעקבות הבידוד. כמו"כ המחלקה מצולמת 24/7, כך שהצוותים יכולים לבצע מעקב צמוד ללא צורך במגע רציף ובכך מגנים גם על עצמם מפני הידבקות.

מנהלת מרכז הדיור 'בית יהלום', גב' דבורה גלאובר: "המוטו שלנו הוא ש'עלה' זה בית ומשפחה, ולכן החולים נשארים בבית 'עלה' כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר שאנחנו יודעים לתת. מרגש אותי לראות את כל אנשי הצוות מהתחומים השונים מתגייסים ומוכנים לקחת על עצמם את הסיכון, ונכנסים שוב ושוב לטפל בדיירים החולים, באמצעי ההגנה הנדרשים כמובן. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על החיים שלהם. זו השליחות שלנו".

יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה':"פתיחת מחלקת הקורונה במתחם המגורים הינה החלטה חשובה מאוד, הואיל ובנוסף לקורונה, לילדים ואנשים עם מוגבלויות ישנן בעיות נוספות, בעיקר נשימתיות. במחלקת הקורונה שלנו המטפלים מכירים את המטופלים ויודעים להעניק להם את הטיפול הרפואי והרגשי בצורה הטובה ביותר. כל זאת כמובן לצד התמיכה המוענקת להורים הנאלצים לבקר את ילדיהם מרחוק, בשל המגבלות".

שתפו את הפוסט:

יחד נשנה חיים!

אנו, במרכזי רשת 'עלה' משקמים ומקדמים את הילדים והאנשים על המוגבלויות, כבר 40 שנה. 24/7 ללא הפסקה.
אנו עושים זאת בזכותכם, בזכות הכוח שאתם מעניקים לנו. בזכות החיבוק החם והאוהב בו אתם עוטפים אותנו. בלעדיכם לא היינו יכולים להעניק להם איכות חיים.
היו שותפים עמנו, ועזרו לנו להמשיך ולשנות חיים!